Enter your text here

Enter your text here

ריצה בחוץ או ריצה על מסילה

המסילה שבחדר הכושר מצטיינת בעצם היותה במקום נגיש, ידידותי, ממוזג ונוח לתפעול.
כשמגיעים לחדר הכושר, כל האופציות פרוסות לפנינו. מכשירים ומשקולות, אופניים ומסילת הליכה\ריצה. אפשר לשחק ולעבור מפעילות גופנית אחת לשניה בקלות. ואם כבר הגענו לחד"כ- נעשה הכל. במקום שוררת מוזיקה מקפיצה וטלוויזיות עם מגוון ערוצים שישכיחו מאיתנו את ה"סבל".

מעבר לכך, היא מחשבת קלוריות, מודדת מהירות, וניתן לקבוע מראש תכנית ריצה וכך ממקסמים את תועלת התכנון-ביצוע. המסילות של היום בעצם נותנות לנו בקרה יחסית מדויקת וקלה למדידה של האימון שהחלטנו לבצע.


באספקט הביומכאני, תנועת הגוף על המסילה שונה מתנועה על הקרקע. בעוד שבעולם האמיתי כדי להתקדם במהירות עלינו לדחוף את הקרקע למטה ואחורה (מה שיקדם אותנו בכיוון ההפוך-קדימה), על המסילה עיקר התנועה היא כלפי מטה (מה שבעצם משאיר אותנו על המסילה וגורם לנו לקפץ מעלה בכל צעד) אמנם ניתן לשנות את שיפוע המסילה, אבל התנועה שונה-קבועה יותר. מעבר לכך, אין התנגדות של רוח, אין תנאי שטח משתנים ואין עליות. כמו הגירוי הפיזי הקבוע שטמון במסילה, כך גם המנטאלי. הנוף נשאר קבוע (למעט השכנים במסילות הסמוכות..) ולא "מכריח" אותנו להתחשב בו כדי להמשיך בריצה.

ריצה בחוץ אמנם גם היא נגישה- ניתן לצאת מהבית וישר להתחיל בפעילות. אבל השילוב בין פעילויות שונות מעט יותר מסורבל, ודורש הערכות מוקדמת. עניין מזג האוויר הוא גולת הכותרת של ריצה בחוץ. חום, לחות וגשם מכריחים אותנו להתאים את שעות הפעילות למזג האוויר הכי ידידותי, וגם זה לא מספיק לעתים. לא כולם מסוגלים\רוצים לקום השכם בבוקר, או אחרי יום עבודה מפרך, ולהתחיל בריצה. בריצה בחוץ אנחנו הבקרים של עצמנו- אמנם ניתן להשתמש בשעון ואף מד-דופק, אבל בד"כ, (וטוב שכך..) האדמה נשארת במקומה ולא ניפול אם נעצור או נאט. תנאי השטח, תאורה, מזג האוויר ועוד- כל אלה מכריחים אותנו להתאים את עצמנו לגירויים שונים ולשמור על ריכוז. האפקט העצבי-קוגניטיבי במקרה כזה יהיה לבטח גבוה מריצה בתנאים קבועים, ולמעשה אנו מאמנים את כל החושים (מלבד אולי טעם... אלא אם בולעים איזה זבוב בטעות...) ואת יכולת התגובה שלנו למצבים שונים.
 


וכאן אני רוצה להתוודות שדעתי משוחדת. אני רץ אך ורק בחוץ, ומשלב באימוני הריצה שלי ריצות שטח, כביש, ריצה באור יום ובחושך. אני שם דגש על מודעות עצמית לנשימה, לתחושה ולסנכרון שלי עם עצמי ועם הסביבה שבה אני נפגש. אני נהנה להזיע, אני נהנה להתחיל ריצה בקור. יש שיקראו לזה מזוכיזם, אני קורא לזה אתגר. אין לי שום רצון לקבוע את כל הפרמטרים באימון, אני נהנה להגיב, להיות מופתע, ועדיין לשמור על שליטה וביצוע טוב למרות הקשיים. לאלה שמנסים "להיכנס לכושר"- אני ממליץ לשלב בין ריצות על מסילה לריצות באוויר החופשי ולמצוא את המקום שייתן להם הכי הרבה מוטיבציה להמשיך. לאלה מכם שרוצים להנות באמת ולהיות טובים בריצה- אמליץ בעיקר על ריצה בחוץ. כי זו הריצה האמיתית.
 

פיזיותרפיה | Keep on Moving

טיפול, שיקום ומניעת פציעות ספורט, עבודה ותאונות

052-8245827

GlobalEx         טל: 03-6760602

ת.ד. 7639, רמת גן מיקוד 52176

צרו קשר

שלח

שדה חובה

תודה רבה!

הטופס נשלח בהצלחה.

 

שדה חובה

שדה חובה

שדה חובה

לתיאום תור או קבלת פרטים

052-8245827

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

קליניקה - מושב ירקונה

מרכז הוד השרון

דרך רמתיים בהוד השרון בין רחובות אפק לז'בוטינסקי מצד ימין. בכניסה לחצר הקליניקה שלט משק 27​

קליניקה - מושב סתריה סמוך לרחובות

דרך כביש 40, צפון מזרח לעיר רחובות.

להוראות הגעה ניתן ליצור קשר

 

טלפון: 052-8245827

דוא״ל: nirkriger@gmail.com

P

P